Het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur komt versneld met maatregelen om bijtincidenten met gevaarlijke honden te voorkomen. Het gaat onder meer om een verplichte hondencursus en een verplicht afstammingsbewijs. Dat heeft demissionair staatssecretaris Rummenie in de Tweede […]

  • Ron@zegheteens.nl
    link
    fedilink
    Nederlands
    arrow-up
    2
    ·
    10 months ago

    Er zijn best zaken te regelen.

    • Een registratieplicht voor alle honden.
    • Een verbod op het houden van honden voor mensen die herhaaldelijk de fout in zijn gegaan (met de opvoeding van de hond)
    • Registratieplicht voor fokkers (inclusief VOG)