Hallo,
Ik heb een hele tijd geleden een set meubels gekocht. Deze zou morgen geleverd worden. Dit weekend heb ik zelfs nog een email ontvangen met het tijdslot wanneer de bezorger zou komen.
Nu krijg ik vanmiddag een telefoontje dat men niet wil/kan leveren wegens een personeelsgebrek. En dat de eerstvolgende berzorgmogelijkheid pas over 1.5 maand is.
Gezien het om een volstrekt nieuwe woning gaat, betekent dit dat ik 1.5 maand zonder tafel, stoelen, of andere meubels zit. Ik vind dit eigenlijk onacceptabel lang.
Nu vind ik op de website van de ACM een voorbeeldbrief om naar de leverancier te sturen in deze situatie. Hierin staat onder meer het volgende:
U leverde niet binnen de afgesproken levertijd. Ik verwacht dat u [het product] levert binnen [noem een redelijke termijn].
Maar wat is nu een redelijke termijn? Meubels duren over het algemeen heel lang (das ook de reden dat we een jaar geleden gekocht hebben). Aan de andere kant, bij iedere andere bezorgdienst wordt er de volgende (werk)dag geleverd als de oorspronkelijke tijd niet gaat.
Alvast bedankt!
deleted by creator