De NS gaat een onderdeel van de automatisering uitbesteden aan een Nederlandse dochteronderneming van een Amerikaanse IT-leverancier. Met de samenwerking komt een deel van het spoorbeheer indirect in Amerikaanse handen.

Het Nederlandse Enterprise Services gaat "het beheer en de hosting verzorgen […]