Sinds de Tweede Wereldoorlog valt Nederland in de Midden-Europese tijdzone. Dat is voor ons bioritme eigenlijk 40 minuten te vroeg. En daar komt de zomertijd nog eens bovenop. Dat verstoort de slaap en kan mensen zelfs ziek maken.