Ik zeg ook niet dat ze sokken aanheeft. Ik zeg dat het kind jonger dan 16 is, en suggereer dat het kind waarschijnlijk is meegenomen door haar moeder.
Ik zeg ook niet dat ze sokken aanheeft. Ik zeg dat het kind jonger dan 16 is, en suggereer dat het kind waarschijnlijk is meegenomen door haar moeder.
De foto onder de kop zegt denk ik genoeg; een geitenwollensokken typetje dat met haar kind (<16) hand in hand loopt.
Ik word zo moe van die lui die Rutte overal maar de schuld van geven. Hier een lesje geschiedenis, speciaal voor jou:
In 1938 vond een volledige fusie plaats tussen HSM en SS. De overheid kocht op dat moment de nog resterende particuliere aandelen op. De NS werd een naamloze vennootschap met de Staat der Nederlanden als enig aandeelhouder. Hiermee werd het een privaatrechtelijk bedrijf en geen staatsbedrijf.
Van 1938 tot en met 1994 was NS de eigenaar en beheerder van de Nederlandse railinfrastructuur en exploitant van alle hierop uitgevoerde vervoerdiensten. In 1995 werd NS verzelfstandigd. Het verloor eigendom en beheer van de railinfrastructuur en het alleenrecht op vervoerdiensten per spoor. In 2002 is de infrastructuur formeel overgedragen aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Jullie kramen allemaal onzin uit. De huidige situatie is al van ver voordat Rutte premier was. Op het moment van ‘verzelfstandiging’ waren het Kok (PVDA) en Balkenende (CDA) die de dienst uit maakten. De grote privatiserings-golf in Nederland vond plaats tijdens kabinetten van respectievelijk het CDA, PVDA en opnieuw het CDA. Het is populair om hier alles toe te schrijven aan de VVD, en zij hebben ook veel niet goed gedaan (zoals het zorgstelsel) dat klopt, maar probeer je eens te verdiepen in de geschiedenis ipv mensen na te praten.
De staat bezit alle aandelen. Privatiseren is als de aandelen in particuliere handen komen zoals bij de PTT het geval was (nu postnl).
De NS is dus per definitie niet geprivatiseerd. ProRail daarintegen wel.
Nou stijgen de benzineprijzen momenteel ook weer aardig. “Voor Corona” was de trein even duur als de auto op mijn traject, vandaag is de trein een euro goedkoper per dag.
Blijf nou gewoon eens weg. We weten allang dat je een onbetrouwbare gluiperd bent die alleen een beetje slecht geïnformeerde sensatiepolitiek bedrijft.
En ze sluit zich aan bij Pieter Omtzigt?
Het klinkt wel echt heel goor en chemisch ofzo. Maar als het écht het zelfde smaakt: waarom niet?
Ik heb gisteren de Keuringsdienst Van Waarde gekeken over vissaus. Dat is gemaakt van het uit ontbindende sardientjes sijpelende vocht. En ook dat eten we.
Bij DHL heb ik nooit wat te klagen. Houden zich altijd aan mijn bezorgvoorkeur. POSTNL daarintegen brengt m’n pakket elke keer naar de buren ookal heb ik gevoelsmatig op tig plekken aangegeven dat ik dat niet wil.
Een frisse wind kan denk ik geen kwaad. Maar je weet nooit wat je er voor terug krijgt natuurlijk.
Ik zie geen enkel probleem hoor?
Het maakt het wel een stapje moeilijker. Uiteindelijk is het net als je voordeur op slot doen, een inbreker komt nog steeds wel binnen. Je moet alleen zorgen dat je een moeilijker doelwit bent dan je buren.